linaiaustralien.blogg.se

I Singapore

Publicerad 2014-03-04 12:52:55 i Allmänt,

Den tredje mars landade vi här i Singapore. Vi började med att åka till en skola som heter Millenia Institute, vi var med på lektioner och efter skolan som slutade 16.45 åkte vi hem till familjer som vi skulle sova hos en natt. 
Det var en lång resväg hem, och eftersom det var rusningtrafik då så tog det ännu längre tid, vi åkte tåg ungefär en timme och en kvart samt buss i ca 10 minuter. Dem är väldigt rena av sig i Singapore så man duschar minst 2 gånger per dag, så när vi kom hem duschade vi och sen åt vi mat. Jag fick en måltid som är typisk i Singapore, chicken nuggets, ris, fiskbollar, chiligryta, och omelett med svamp i. 
Jag hade inte sovit på ca 30 timmar när vi kom hem från skolan så jag ville lägga mig runt 9 hade jag tänkt, men då hade dem visst bokat biobiljetter vid 10 på kvällen, så vi kom hem vid 12, somnade vid halv 1 och skulle upp vid 05.00 för att åka till skolan. Men idag var vi inte där hela dagen, för vid halv 1 så åkte vi taxi till ett hotell, och här ska vi sova 2 nätter och sen åka till Sydney. Idag har vi solat lite och tagit ett dopp i poolen, sen kom våra lärare som är med oss, gick en runda mot stan för att bara kolla runt, sen passade vi på att äta på ett kinaställe.
Så imorgon är vi lediga, vi tänkte bara sola, bada och slappa. På kvällen ska vi gå till stan, det är alltför varmt för det på dagarna.
Här kommer lite bilder jag tog igår/idag
Tårta som jag fick hos familjen igår, som smakade mango
En liten present jag fick 
En bro som vi gick över för att komma till stan
Söta krabbor/fiskar
 

Kommentarer

Postat av: Åsa Magnusson

Publicerad 2014-03-04 18:57:35

Hej Lina!
Hoppas allt gått bra och mycket avis är jag allt.
Jag kommer att följa dig med spänning här på bloggen.

Postat av: Åsa Magnusson

Publicerad 2014-03-04 18:58:11

Hej Lina!
Hoppas allt gått bra och mycket avis är jag allt.
Jag kommer att följa dig med spänning här på bloggen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela